Ekonomi

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesinin Kapasitesi Artacak

Edirne Valisi H. Kürşat Kırbıyık, Türkiye’nin Avrupa ülkeleri ile yüksek standartlı demiryolu bağlantısını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi’nin yük ve yolcu taşıma kapasitesini büyük ölçüde artıracağını söyledi.

Vali Kırbıyık, projenin Çerkezköy-Kapıkule etabında Tunca Nehri kıyısında devam eden viyadük çalışmalarını inceledi.

Yetkililerden bilgi alan Kırbıyık, projenin Halkalı-Ispartakule, Ispartakule-Çerkezköy ve Çerkezköy-Kapıkule hatlarından oluştuğunu bildirdi.

Çerkezköy-Kapıkule hattında çalışmaların hızla devam ettiğini vurgulayan Kırbıyık, 153 kilometrelik etabın yüzde 85’inin tamamlandığını bildirdi.

Edirne’nin vizyon projelerinden birinin hayata geçirildiğine işaret eden Kırbıyık, “Şehrimizin İstanbul ve yurt ile bütünleşmesini en üst düzeye çıkaracak bir proje. Emeği geçenlere teşekkür ediyoruz.” söz konusu.

-Ulaşım süresi kısalacak

Proje tamamlandığında İstanbul’dan Edirne’ye yolcu taşımacılığının 1 saat 10 dakikaya düşeceğini anlatan Kırbıyık, şöyle devam etti:

“Yük taşımacılığında çok ciddi bir kapasite artışı olacak. Yıllık 1,5 milyon ton olan taşıma kapasitesinin 9,6 milyon tona çıkarılması hedefleniyor. Yine yıllık 500 bin yolcu kapasitemiz var ve bunu önemsiyoruz. bu 3,5 milyonluk bir potansiyele ulaşabilir.Bu proje Edirne gibi sınır kenti için son derece değerli bir kazanım olacak.Çerkezköy-Kapıkule etabındaki çalışmalar hızla devam ediyor.Bu fazdaki fiziki gerçekleşme düzeyi şu düzeydedir: %85. Bu takvim ilerlediğinde projenin öngörüldüğü gibi tamamlanmasını bekliyoruz. 500 milyon avronun üzerinde bir bütçeden, Avrupa Birliği bazında bahsediyoruz.”

Şehir merkezinde yaz sonuna hazır

Tunca Nehri kenarına inşa edilen 680 metrelik viyadük için çalışmaların devam ettiğini anlatan Kırbıyık, viyadüğün ağustos ayı sonunda tamamlanacağını söyledi.

Proje kapsamında yapılan viyadüğün kent için büyük önem taşıdığına dikkati çeken Kırbıyık, şunları kaydetti:

“Kent merkezi açısından da değeri var. Daha önce konvansiyonel hatta bir dolgu alanında tek hat sağlanıyordu. Hızlı tren projesi ile bu 3 kusur ortadan kalkacak. 3 hat olacak, iki hızlı tren tarafında olacak ve bir konvansiyonel sınır olacak.

Bu hat bir viyadük üzerinde olacak. Dolgu alanı tamamen temizlendi, buraya viyadük yapılacak. Viyadüğün altı da otopark ve çeşitli amaçlarla kullanılacak. Bu hem şehrin imajı hem de hava sirkülasyonu açısından değerli bir kazanım oldu.”

sason-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu